Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2017 16:01 - Игумен Ефрем (Виноградов): Как да се защитим от демоните
Автор: predanie Категория: Други   
Прочетен: 2123 Коментари: 7 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

И така „извънземните“, които, както ни сеструва, с пълно право можем да наречем демони, не са в състояние да противостоят на кръстното знамение и молитвата. Огромният опит в борбата с демоничния свят, който в продължение на много векове е придобила Православната Църква, показва, че един­ствената защита от влиянието на тези зли сили е Божията благодат (нетварната енергия на Светия Дух), която се дава от Твореца чрез Тайнствата и молитвите на Църквата.

Ще разкажем един много характерен пример на реална защита чрез Божията благодат на човешкото съзнание от въздействието, което демоните оказват чрез своите агенти на влияние (например хипнотизаторите). Зинаида Жданова си спомня: „Арестуваха ме на 6 януари 1950 година. Обвиниха ме по параграф 58, точки 10-11: църковно-монархическа група... Доведоха хипнотизатор и аз подписах протокола под негово въздействие. Страшно е да си го припомням.

Той през цялото време изискваше да го гледам в очите и повтаряше: „Вие сте виновни, вие сте виновни“. Чувствах, че пропадам в бездна, като усещах през е това време голяма вина. Когато ме извикаха да подпиша второто копие на протокола на разпита, не повярвах на очите си - лъжа срещу брат ми, който току- що се бе върнал от войната и много други неща Зачертах подписа си. Разбирах, че това пак може да се повтори. Молих се, молех за помощ и изведнъж си спомних: против хипноза трябва да се казва „Който живее под покрива на Всевишния“ (първите думи на 90-ти псалом. - иг. Еф.). В килията имаше една вяр­ваща жена и аз през целия ден повтарях след нея тази молитва. През нощта отново ме извикаха и отново същият човек ми заповяда да го гледам в очите. Сега вече го гледах без страх и наум казвах молитвата. Скоро вените върху лицето и ръцете на хипнотизато­ра се подуха от напрежение. Той се ядоса, викаше, слагаше ръцете си на раменете ми и след това целият в пот, се отпусна на кожения диван и каза: „Нищо не мога да направя с нея“ (3. В. Жданова „Сказание о житии блаженной старици Матроном“. М., 1993, стр. 116-118). Описаното тук още веднъж показва демо­ничната природа на хипнозата, тъй като насоченото въздействие е било лесно неутрализирано от молитвата. Православната Църква от от древни времена употребява тази молитва за защита от зли духове.

А сега ще разкажем за друг случай, който е станал съвсем наскоро. Той още веднъж свидетелства, че Божията благодат, привлечена от молитвата на православен човек, може да го защити от въздейстнието на демоните. Ето какво разказа на автора една негова духовна дъщеря:

„След работа слязох в метрото и като изчаках влака, седнах на празна седалка в края на вагона. На следващата спирка се приближи една жена и седна до мен, макар че наоколо имаше много други свобод­ни места. В края на работния ден нямах желание да извадя дори книга от чантата си и по навик казвах наум Иисусовата молитва. Изведнъж жената рязко се наклони напред, обърна лицето си към мен и като ме гледаше право в очите, подигравателно ми каза през зъби:

- Молиш ли се?.. Добре-добре... моли се, моли се!

Аз бях поразена, просто шокирана, но нищо не й казах, като продължих да изричам молитвата наум. Жената се намести по-удобно и се облегна на седал­ката. Минаха няколко минути. Неочаквано тя отно­во рязко се обърна към мен, а лицето й бе обезобра­зено от гримаса на ненавист. Със съвсем друг глас, в който ме порази силата на някаква злобна енергия, тя дрезгаво ми каза:

- Спри да се молиш!... Веднага спри да се молиш!

Малко се уплаших и продължих да се моля още по-съсредоточено. Няколко напрегнати секунди ми­наха в пълно мълчание.

-Какво ти казах?! - изведнъж извика към мен жената. - Веднага спри да се молиш!!

Тогава влакът спря, вратата се отвори и жената с нечовешки вой се вдигна от мястото си и изскочи от влака“.

(За да бъдат разбрани причините за явленията, аналогични на току-що описаното, и които се случ­ват все по-често, ще отбележим, че демоните „виждат онова, което не виждат хората. Нека сега се опитаме да видим нещо и ние. И така, думите на молитвата (словото и дори мисълта са един особен вид духовна енергия), насочени към Бога, създават духовно-енергийна връзка, един вид канал за връзка (тук е важно да се отбележи, че е необходима внимателна молитва, изхождаща от искрена вяра) между молещия се човек и неговия Творец. Молещият се е обгърнат от Божието присъствие, от неговите нетварни енергии дори ако не усеща това. Именно този дар на благодатта на Светия Дух е обещал Христос на ония, които се обръщат към него с молитва: И тъй, ако вие, бидейки лукави, умеете да давате добри даяния на чадата си, колко повече вашият Небесен Отец ще даде Дух Светий на ония, които Му иска( ук. 11:13).

Според свидетелството на светителя Григорий Палама, на преподобните Симеон Нови Богослов и Серафим Саровски и на другите свети отци, несътворената енергия на Светия Дух на високите стъпала на молитвата може да бъде виждана от духовното зрение на подвижниците като Светлина. Един наш съвременник, архимандрит Георгий, игумен на ма­настира Григориат на светата планина Атон (Гърция), пише: „Опитът на обожението е право пропорциона­лен на степента на очистването. Колкото човек се очиства от страстите, толкова по-голям опит на Богообщение ще придобие, като ще види Бога в съот­ветствие с обещаното: „блажени чистите по сърце, защото те ще видят Бога“ (Мат. 5:8. Но ако за хората духовното зрение се открива само при условието на висока степен на чистота на душата. за ангелите, включително и за падналите,  духовното зрение е възможно винаги, тъй като те са духовни и безплътни същества. Те веднага усещат кой се моли, а кой - не. Молещият се излъчва невидима за човешкото око светлина на получаваната от Бога благодат. Но тази нетварна светлина в същото време е и „огън, който изпояжда“(защото за него е казано: „А славата Господня навръх планината изглеждаше пред очите на Израилевите синове като огън, който изпояжда“(Изх. 24:17) и е много неприятен за демоните, защото може да ги гори, ако силата му се увеличава.

Практиката на духовния живот неведнъж е показвала реално великата освобождаваща сила на църковните Тайнства. Така например на един от светите отци Господ е показал духовно-символически, че по време на изповед от устата на изповядващия се с всеки назован грях излиза змия, която символизира този грях, а на друг свети отец бесовете били принудени да отговорят, че най-много се боят от това, което вярващите „вкусват по време на събранията си“ (т.е. Тялото и Кръвта Христови по време на литургия), и ако хората достойно съхраняваха онова, което са вкуси ли, демоните не биха могли дори да се приближат до тях (виж „Отечник“ на свт. Игнатия Брянчанинова).
image

Ние, съвременните православни свещеници, постоянно имаме възможност да се убеждаваме, че и до ден днешен Господ Бог чрез Тайнствата на Света­та Църква изпраща благодатта на Светия Дух над всички, които с искрена вяра приемат тези благодат­ни Тайнства. Но Божията благодат дори и чрез тайн­ствата се дава на човек постепенно според собстве­ните му усилия в борбата с греховете му и на първо място с гордостта, защото е казано: Над кощунници Той се присмива, а на смирени дава благодат (Притч. 3:34; Иак. 4:6; 1 Петр. 5:5). Именно за това лично уси­лие, за личния подвиг на християнина е говорил в беседата си с Н. А. Мотовилов преп. Серафим Саровски: „Сега пред нас, батюшка, е деянието, за да мо­жем, като прилагаме труд към труда, да възхождаме от сила в сила и да достигнем мярата на Христовата възраст“.

Трябва да се помни, че спасението на човека се извършва чрез съвместното участие в това дело, от една страна, на нашия Творец, а от друга - на самия човек. Основоположникът на подвига Христос очак­ва от нас и самите ние да се потрудим в подвиг, за да придобием вечни блага (оттук е думата „подвижник“), а не само да чакаме Неговата помощ, като лежим на дивана и мечтаем за чудеса, с които Той ще спаси нас, които сме толкова слаби и немощни, без да се намесваме ни най-малко в делото на нашето спасе­ние (така смятат между другото калвинистите). Да, наистина, ние сме много слаби и не винаги имаме сили за със своите страсти и греховни навици, но преп. Серафим ни припомня: „В каквото заваря, в това ще съдя - говори Господ. Горко, велико горко, ако ни завари утежнени от житейски грижи и скърби, защото кой може да изтърпи гнева Му или кой ще застане пред лицето на Неговия гняв? Затова е казано: бдете и се молете да не паднете в напаст, тоест да не се лишите от Божия Дух, защото бдението и молитвата ни принасят Неговата благодат. Разбира се, всяка добродетел извършвана заради Христа дава благодатта на Светия Дух, но повече от всичко дава молитвата.

И така, Ваше Боголюбие, велика е силата на молит­вата и тя повече от всичко принася Божия Дух, и е по-удобна за изпълнение от всичко и за всеки. Бла­жени ще бъдем, когато Бог ни завари будни, в пълно­та на даровете на Неговия Свети Дух.“

Както виждаме, преп. Серафим ясно е показал, че Господ иска и от немощните посилен труд - вни­мание към движенията на собственото си сърце, покайна изповед, а също и добри дела, извършвани за­ради Христос. При това от всички дела той най-мно­го изтъква молитвата, която „повече от всичко при­нася Божия Дух“.




Гласувай:
2



1. predanie - Здравейте
03.02.2017 18:08
отговор на вашия въпрос можете да намерите тук:
http://www.pravoslavieto/docs/sv_otci/sv_Teofan_Zatvornik/sv_Teofan_uchenie_zlite_duhove.htm
цитирай
2. predanie - Просто е наистина
03.02.2017 18:39
трудно да се обясни с няколко думи а ако не ми вярвате, че съм ви пратил читав линк, не бихте повярвали какъвто и да е моят отговор.
Със здраве!
цитирай
3. lubovakoniamash - Здравей lightsaber123......
05.02.2017 22:33
lightsaber123 написа:
демон и как изглежда?

Трябва да знаеш, че колкото по-незабележимо е злото, толкова е по-страшно. Дяволът и демоните не държат над главите си неонови табели с надпис за да се сетиш кои са....те имат за цел да си мислиш, че не съществуват за да е по- лесно да манипулират свободната ти воля. Мисля си обаче, че дори и да получиш най-доброто обяснение на въпроса си ....ако "авторитетът" му не се казва Ошо ....ти не би бил доволен.
поздрав,
Дора
цитирай
4. morskipesni - докато човек не навлезе в духовното просвещение
17.02.2017 19:57
и не започне да намира правилните отговори САМ, макар и подкрепата на Учител-той ще задава нелепи въпроси като един господин тук, разполагащ само с несъвършените си сетива и ум.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: predanie
Категория: Други
Прочетен: 412794
Постинги: 325
Коментари: 145
Гласове: 206
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031