Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2017 15:20 - Христос побеждава - IV ч.
Автор: predanie Категория: Други   
Прочетен: 406 Коментари: 0 Гласове:
0



Да живее докторът на княгинята

След като Страти разказал всичко това, царят попитал:

- А сега, какво смяташ, че трябва да се направи, драги ми съветнико?

- Щом ми заповядвате, Ваше Величество, ще кажа онова, което намирам за добро и полезно. Според моето скромно мнение това сатанинско събрание с всичките му подробности трябва да стане известно на всички хора, за да разберат те, с какви зли духове имат работа и как трябва да се борят с тях и да ги побеждават, за да могат да бъдат щастливи на този свят и вечния живот да наследят. Всичко това се постига чрез добри учители, достойни свещеници, добре уредени училища и чрез Църквата. От тях се страхува и трепери дяволът, както и сам той го каза. Те са, които осуетяват всичките му планове. Да, Ваше Величество, целият свят трябва да узнае сатанинските кроежи и замисли. Хората трябва да знаят всички дяволски хитрости и средствата, които той употребява за изкушение, за да могат да го отбягват и така да се пазят от него. Нека народът се събуди от съня на заблудата и греха чрез светлината на Иисус Христос, за да може да живее съгласно Божиите заповеди. В такъв случай и царството Ви ще бъде осигурено, и престолът Ви - славен, и държавата Ви - благословена. Навсякъде ще царува мир и щастие, Божие благословение и благодат.

-С Божията благодат и сила всичко това ще бъде за общо добро, но трябва и за тебе да помислим - казал царят.

- Когато всички са добре и аз ще съм добре - казал Страти, - а това е достатъчно за мен.

-Да, така е, но трябва да бъдеш и възнаграден.

- Нали ме възнаградихте, Ваше Величество, дори повече, отколкото трябваше. Не нося ли тези хубави дрехи? Ами високото отличие? Освен това не ме ли назначихте за съветник на Ваше Величество? Бях ли аз - един прост селянин и загубен земеделец - достоен за всичко това?

- Истина е, че те назначих за съветник, но един царски съветник трябва да притежава и богатство, затова ти подарявам едно село от моето царство.

- И аз едно - казала царицата.

- Аз също - добавила княгинята.

Царят забелязал, че Страти се колебае да приеме всичко това и казал:

-Трябва да го приемеш. Бог ти го подарява чрез нас. Можеш ли да се противиш на Неговата воля?

- Нека бъде волята Му, както и Вашата, Ваше Величество, и Ви благодаря от душа и сърце за този царски подарък. Но... след такава сиромашия... безпаричие... трудности... толкова богатства... и то неочаквано, за един миг!... Страхувам се да не би да се възгордея и да се погубя!

- Който винаги носи Евангелието със себе си, чете го и изпълнява Божиите заповеди - казал царят - не се страхува от нищо, дори и да бъде стократно по-богат от тебе. Напротив, когато един Божий човек е богат, той може и много милостиня и много добрини да извърши.

В това време на дворцовия площад се разнесли възторжените викове на народа: “Да живее царят! Да живее царицата! Да живее княгинята! Да живее докторът на княгинята! Докторът! Докторът! Искаме да видим доктора!’

-Искат да те видят - усмихнато казал царят на Страти.

-Не искат мене, Ваше Величество, а доктора. В този случай Докторът е Господ Иисус Христос, а кой съм аз, за да се представям пред народа? - добавил Страти.

Народът продължавал да вика и царят се принудил да излезе на балкона, придружен от царицата и дъщеря си.

При появяването им станало още по-голямо оживление.

- Да живее царят! - извикал отново народът и повторно поискал да види доктора.

По заповед на царя княгинята влязла в стаята при Страти, хванала го за ръка и го извела на балкона.

- Този е! Този е! - чул се един глас. - Само дрехите си е променил. Той носеше селски дрехи. Тази сутрин го видях пред крепостната стена, когато отивах да дам мляко на един болен. Даже ме попита: „Как е царската дъщеря?" И аз му отговорих, че се бори със смъртта, а той ми каза, че ще стане по-добре. Каза това и ето, чудото стана!

- Чакайте! Чакайте! - извикали някои. - Иска да говори. Ето, сега той говори с царя... Прекръства се. Мълчете!

Всички замълчали и Страти, трогнат, високо извикал: "На кого, братя, викате "да живее”!”

- На царя - извикали мнозина, - на царицата, на княгинята и на тебе - докторът на княгинята.

- На царя и семейството му, разбирам. Това е справедливо, законно и дълг на християнина. Но да викате за мен е съвсем излишно, защото аз не заслужавам подобна възхвала.

- Ти изцери княгинята - извикал народът в един глас.

- Не аз. Христос я изцери. Той е Лекарят на душите и телата ни и в Негово име княгинята се изцери. Христос направи това чудо. Той върши всичко. Той върши чудеса. Той ни е спасил и Той ни спасява. Той ни дава всички добрини - земни и небесни. Каквото и добро да е станало на този свят всичко е от Него. Който върши добро той не е нищо друго, освен оръдие на Христа. Така също, който върши зло, не е друго, освен оръдие на сатаната. Направиш ли някое добро, благославяй Бога, че те е удостоил да го направиш. Нищо друго не търси на този свят. Едничкото нещо, от което човек остава доволен и не се разкайва, че го е направил, това са добрите дела. Направиш ли някое зло, оплаквай съдбата си, защото си попаднал в ноктите на дявола. Плюй на сатаната и бягай веднага от него, не губи време, защото може да умреш между ноктите му... Ах! тежко и горко! По-добре щеше да бъде да не си се раждал. Бягай, прочее, бягай по-бързо от него! Със сила той не може да те държи, а няма и власт за това. Силата му съкруши Христос на Голгота. Истина е, че той улавя жертвата си, но не може да я задържи, освен с измама и разни обещания според слабостите на човека. Когато иска да ви вкара в изкушение и да ви накара да извършите някакъв грях, казвайте: „Махни се от Мене, сатана" (Матей 4:10), и той ще побегне от вас като от огън, засрамен и отровен от яд, че не е могъл да ви измами. Този проклетник имаше смелостта и нашия Спасител да изкушава, но с горните Христос го сгромоляса в дълбините на ада.

Исках още нещо да ви разкажа, но...

- Разкажи ни, разкажи ни! - извикал народът.

- Но за всичко ще научите по-късно от една книжка, която ще се напише и разпространи с разрешение на негово Величество царя. От нея ще научите как и защо се разболя княгинята, защо са повечето болести на този свят н защо са нещастията. Всичко става по Божие допущение и без Неговото съизволение нищо не може да стане. Когато внимаваме върху себе си, когато не грешим, когато обичаме Бога, но не с думи, а с дела и когато изпълняваме задълженията си като християни, тогава не се страхуваме да пострадаме от някакво зло, защото Бог е с нас. Но ако някога се случи някакво нещастие с нас, Всеблагият Бог го обръща на щастие, както това е ставало и става с мнозина. Сбогом, братя! Вие, които сте съгрешили, разкайте се, изповядайте греха си пред Бога и така очистени се съединете с Него в тайнството Причастие. Помнете, това което ви казах и което ще научите от книжката, за която ви говорих. Сбогом!

- Чудни са Твоите дела, Господи! - казал учудено един бакалин. - Този е Страти от село Куцохори. Познах го по гласа. Какви чудеса стават на този свят!

- Какво? Какво? - попитали от любопитство някои. -Познаваш ли го?

- Как да не го познавам? Миналата година купувах от него зехтин и стафиди. Той е от село Куцохори. Наистина, Божий човек е, но кой да знае, че върши такива чудеса?

- Той ли направи чудото? - попитал друг. - Не чу ли Кой го направи?

- А, да - Христос. Но чрез такива хора Господ върши чудеса. Слуша ли Той хора като мен и теб?

- И нас слуша - казал един свещеник, - но когато Го обичаме и изпълняваме волята Му.

- Да, така е - каза бакалинът, - благословете ме, отче. Но ето че ние не Го слушаме и не изпълняваме Неговата воля! Не казвам това за вас, отче, а за себе си. Често съм си казвал да не лъжа, да не фалшифицирам стоката в дюкяна, да не лъжа в теглото, да не надписвам в тефтера си, с една дума, никого да не онеправдавам. Но дяволът, пуст да остане, ме заблуждава и аз изпълнявам волята му. Щом видя пари казва в ума ми: “Виждаш ли ги? Те са всичко. Събирай, прочее, защото без тях нито хората ще те почитат, нито ще можеш да живееш. Не вреди, ако прибавиш към зехтина малко оливия и във всяка една стока, каквото й подхожда, за да не се разбира; ако мериш по-малко с по двайсет грама на килограм и ако надписваш малко повече на онези; които купуват на вересия”. Горката ми съвест казва: “Не прави това, защото е грехота". А лукавият от друга страна не отстъпва: „Не слушай ти съвестта, който я слуша остава гол и умира от глад. Ти слушай мене. Онова, което ти казвам да правиш, за купувачите е съвсем малка загуба, но за тебе печалбата е голяма - капка по капка цяло езеро става. Тъй като загубата за купувачите е малка, не я считай за грях пред Бога. Грях е, когато съсипеш някого материално”. Така ми говори, проклетият, и ме изкушава! Да ти кажа, отче, осъзнавам: трябва човек да се изповяда навреме. Ето, миналата година купих стока от същия този свят човек. И знаеш ли, какво му направих? Измамих го и в тегленето, и в сметката, и в парите. Па да видиш какво ми се случи! Още същия ден, вечерта, се разболя съпругата ми и стократно повече по доктори. Но кой ти разбира? Откъде този ум! Сега, обаче, като видях тази случка и чух тези скъпи думи, няма вече да лъжа. Далеч от мен да е измамата. Ще казвам Иисусовите думи: "Махни се от мен, сатана! няма да изпълнявам вече нито думите ти, нито волята ти.”

- И аз същото вършех - казал млекарят. - Сипвах всъда в млякото и малко химия, за да изглежда гъсто, и го продавах за чисто. Разбира се, на по-висока цена. "Който иска чисто мляко, трябва да плати и цената му”, казвах на купувачите. Даже тази сутрин, когато го срещнах на пътя, аз дадох нечисто мляко на един болен! Но отсега нататък и аз ще казвам: "Махни се от мен, сатана!”

- В тези работи аз съм ви надминал - казал един рибар. - Повечето пъти продавам вмирисани вече риби. Малко червена боя в хрилете, за да изглеждат пресни, и... продавай, колкото искаш. Но сега вече - далеч от сатанинските работи.

- Всички сме грешни - казал един касапин. - Аз не правя ли овчето месо да изглежда агнешко, биволското -говеждо, а говеждото продавам за телешко? Не зная занаят, който да няма своите злоупотреби?

- Тъй е - казал един шивач. - И аз не оставам по- назад в занаята си. Досега не съм направил дреха, без да съм откраднал някое парче плат. Но сега и аз при всяко изкушение ще казвам: "Махни се от мен, сатана!”

- Но кой е крив за всичко това? - попитал един обущар.

- Няма хора, които да ни поучат и просветят. А и да се случи някой, не само, че това е рядкост, но и той сам не върши нищо от онова, което проповядва. Прощавай, отче, но така си е.

- Имаш право - казал свещеникът. - Истината говориш. Няколко думи, казани от този човек, какъв плод дадоха и то веднага. Защо? - Защото е свят човек. Проповедниците трябва да служат за пример на народа, защото повече учи примерът, отколкото думите. Но, чеда мои, трябва да бъдем и справедливи. Трябва да знаем, че има и други като този човек. Може да са малко, но ги има. Иначе всички бихме били загубени. Бог да даде да има много такива, та и плодът на спасението да бъде по-многоброен и Божията слава - по-голяма.

- Амин! - възкликнали всички.

(следва)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: predanie
Категория: Други
Прочетен: 412922
Постинги: 325
Коментари: 145
Гласове: 206
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031