Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2016 09:55 - Св. Ефрем Сирин: Колко пъти давах обещание...
Автор: predanie Категория: Други   
Прочетен: 1014 Коментари: 1 Гласове:
2



image
 Дай ми опрощение, О Господи, изпрати ми и сила. Промени ме, така че да заживея свято, според Твоята свята воля. Очисти от грехове сърцето ми, което се е превърнало в свърталище и жилище на демоните.

Недостоен съм да търся опрощение за себе си, О Господи, защото много пъти съм обещавал да се покая и съм се оказвал лъжец, като не изпълнявах обещаното. Ти много пъти ме повдигаше, ала всеки път аз своеволно избирах да падна отново.

Поради това осъждам себе си и признавам, че заслужавам всяко наказание и мъчение. Колко много пъти Ти просветляваше помътнелия ми ум; и при все това всеки път се връщах отново на нечистите си помисли! Цялото ми тяло се разтреперва, когато размислям за това; при все това всеки път моята греховна чувственост отново ме превзема.

Как да изброя всички дарове на Твоята благодат, О Господи, които аз, окаяният, съм получил? И при все това ги изгубих съвсем чрез моето безразличие – и продължавам да върша това. Ти ме обсипа с хиляди дарове, ала окаяният аз, в замяна върша противните на Тебе дела.

Въпреки това Ти, О Господи, съдържащ в Себе Си морето на дълготърпението и безбрезжната доброта, не позволявай да бъда отрязан като безплодна смоковница; не ме оставяй да бъда изгорен без да съзрея в долината на живота. Не ме грабвай неподготвен; не ме заварвай с угаснал светилник; не ме вземай без брачна одежда; но тъй като си Творец на добро и възлюби човечеството, помилуй ме. Дай ми време да се покая и не оставяй душата ми оголена пред Твоя страшен и непоклатим трон да бъде като жалко и опозоряващо зрелище.

Ако праведникът има дързост да бъде спасен, то къде ли ще е моят край, който съм грешник и беззаконник? Ако пътят, водещ към вечен живот е тесен и прискърбен, как тогава мога да бъда удостоен с такава прекрасна чест аз, водещият охолен живот, запленен от наслажденията и разпуснатостта? Ала ти, О Господи, Мой Спасителю, Сине на истинския Бог, да бъде според Твоето знание и желание, единствено според Твоята благодат, освободи ме от греха, който обитава в мен и Ме спаси от погибел.

Из „Духовен Псалтир“ от св. Ефрем Сирин, подготвен и подреден от св. Теофан Затворник




Гласувай:
2



1. ravramov - Амин!
26.04.2016 10:35
Слава Богу!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: predanie
Категория: Други
Прочетен: 412990
Постинги: 325
Коментари: 145
Гласове: 206
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031