Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2015 08:57 - Св. Паисий Светогорец: Кога нашата молитва за другите е най-силна
Автор: predanie Категория: Други   
Прочетен: 893 Коментари: 0 Гласове:
0



– Отче, кога нашата молитва за другите е най-угодна на Бога?

– Когато я чувстваме. А чувстваме я, когато се поставяме на мястото на другите. Ако се поставим на мястото на болните и починалите, това ще ни помогне да се молим със състрадание – състраданието слиза в сърцето и молитвата ни става сърдечна.

– Отче, когато затъвам в помисли, не мога да се моля.

– Защо, добричко мое чедо, така си се привързала към себе си и не помислиш макар и мъничко за хората, които страдат? Знаеш ли колко разпаднали се семейства има, колко дечица са захвърлени на улицата и живеят в детските домове без майчина ласка? Колко хора точно в този момент викат: „Помощ!" – и нямат до тях никой, който би им помогнал? Колко хора потъват в морето, колко завършват живота си със самоубийство, колко страдат? Толкова много хора нуждаещи се от молитвите на монасите, а ние губим драгоценно време в безпредметни помисли или детско хленчене и дори своите преки духовни задължения не изпълняваме, както следва. Виж, престани да се занимаваш само със себе си, нека чуждата болка да стане твоя. По този начин и мир ще намериш, и награда ще имаш от Бога, и на другите помощ ще оказваш.
Когато живеех в манастира Филотей, който по онова време беше идиоритмичен, веднъж се молех през нощта в килията си и почувствах, че някакъв човек, имащ нужда от помощ, е дошъл в манастира. Това беше един беден човек, при това и бесноват. Вратите на манастира се затваряха при залез слънце и се отваряха на другия ден сутринта. „Какво да правя? – помислих си аз. – Да му дам поне нещо да хапне, как ще гладува до сутринта?" Тогава ми хрумна идея. Отидох, взех продукти, сложих ги в кошничка, вързах към нея въженце и я спуснах от прозореца си, който гледаше навън от манастира. Бях в такова състояние, че след това не можех да се успокоя. Цяла нощ с болка се молех. „Боже мой – казвах аз, – направих, каквото можах; не съм достоен да Те моля да помогнеш на Своето създание. Но нима е справедливо той да страда заради мен?" На сутринта, когато отвориха манастирските врати и човекът влезе вът–ре, беше здрав. Отиде в храма и прослави Бога. Благият Бог се съжали над него и го освободи от беса.

– Отче, когато се молиш за някой страдащ човек, то умът към Христа ли е насочен или към страданията на човека?

– Нали от Христа просиш помощ? Започва от страданието на човека, но се връща при Христа.

– Отче, когато сърцето ми е окаменяло, си спомням различни трудности, през които съм минала, и моля Бог да помогне на тези, които преживяват подобни изпитания.

– Това е хубаво. Прави така, ако ти помага по-добре да разбереш другия човек и да му състрадаваш. Казвай: „Боже мой, както мен така много си ме облагодетелствал, така помогни и на моя брат, който е по-добър от мен."

– Отче, когато се моля за спасението на някой човек и едновременно прося от Бога да не му допуска страдания, това неправилно ли е?

– Не, благословена, и в това също има състрадание. На Бог Му е мило, когато в човека, който се моли, има любов към ближния, но ще направи това, което е полезно за душата.

превод: Ловчанска Света Митрополия
www.predanie.bg




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: predanie
Категория: Други
Прочетен: 412800
Постинги: 325
Коментари: 145
Гласове: 206
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031